Leopardul se intoarce

marti. ieri. Rahova. again.

altceva. ochii larg deschisi, inima stransa, gura inclestata.

asa am fost marti.

am avut prilejul sa vorbim cu un detinut. eu si cele 4 colege. ei bine, nu am putut sa rostesc vreo intrebare. m-a impresionat foarte mult A. era cu totul si cu totul altfel decat un detinut in viziunea mea. am mai avut ocazia sa observ 2 detinuti intr-o dezbatere, dar nu erau asa cum s-a prezentat ieri A. m-a impresionat si m-a facut sa constientizez ca o circumstanta nefavorabila in viata, iti poate schimba intr-un mod devastator tot cursul ei. am inteles ca atunci cand exista loialitate intr-un grup, cand totul se ghideaza dupa anumite regului si tu esti inca un pion pe o simpla tabla de sah, atunci intreaga ta viata se poate schimba. am inteles ca viata e numai una, dar victima ei poti sa fii de nenumarate ori. am invatat ca trebuie sa fii puternic pentru a putea sa supravietuiesti.

viata ne incearca pe toti!

revenind la A., dupa ce intrebarile s-au sfarsit, acesta  a parasit sala. tot cu capul in jos, asa cum a stat pe tot parcursul discutiei. dupa o scurta serie de concluzii cu psihologul, a trebuit sa parasim cladirea. A. era pe in sala, rasfoia niste reviste. a vazut ca plecam si a ridicat privirea. in momentul acela il fixam. avea o privire trista, pierduta in zare. i se citeau doua stari diferite pe chip: nefericirea din pricina mediului si conditiilor nefavorabile, si pe de alta parte fericirea in asteptarea unui nou inceput, in dorinta apriga de a iesi cat mai repede, dar in primul rand in performanta sa de a fi supravietuit 10 ani intr-un spatiu in care pericolul il pandea la orice pas.

This entry was posted in Uncategorized by Raluca. Bookmark the permalink.

2 thoughts on “Leopardul se intoarce

  1. ..ma bucur ca exista persoane “ca si mine”..in lumea in care penitenciarul reprezinta un fel de subiect tabu, suntem si noi..cei “pasionati”..de acesti oameni..de acesti termeni: penitenciar, detinuti..!frumos..mie imi place .. (si primul articol al tau despre acest subiect a fost interesant)..!

    • suntem noi nebune cica.
      am avut multe dispune cu unele persoane cand am inceput sa vb despre asta. mi-e asa un drag…de mor :*:*:*

Leave a comment